Andik Vermansah Masih Jadi Yang Terbaik di ASEAN

Penyerang Kedah FA, Andik Vermansah, masuk dalam lima pemain ASEAN yang paling menonjol di Malaysia Super League (MSL) 2018 versia media asing Fox Sports Asia.

Andik Vermansah masuk dalam lima pemain ASEAN paling menonjol MSL 2018 bersama Safuwan Baharudin (Singapura), Hariss Harus (Singapura), Thierry Chanta Bin (Kamboja), dan Faris Ramli (Singapura).

Eks pemain Persebaya itu musim ini bermain bersama Kedah FA setelah bermain untuk Selangor FA pada musim-musim sebelumnya.

Sementara itu, Hariss Harus bermain untuk Johor Darul Takzim, Safuwan Baharudin memperkuat Pahang FA, Thierry Chanta Bin (Terengganu FA), dan Faris Ramli (PKNS FC).

Andik Vermansah memang menjadi pemain Indonesia paling bersinar di MSL 2018. Dua kompatriotnya Evan Dimas dan Ilham Udin tak bermain cukup bagus di Selangor FA.

“Diberkati dengan kecepatan yang memberinya keuntungan atas lawan-lawannya,” tulis Fox Sports Asia.

Andik Vermansah juga melalukan peningkatan peforma dan mengakhiri musim dengan memberikan limpahan asisst untuk Kedah FA.

Pemain 26 tahun itu pun mencetak dua gol untuk Kedah FA.

Dua rekan setimnya Liridon Krasniqi dan Paulo Rangel kembali dari cedera di Piala Malaysia, diharapkan Andik semakin memberikan kecemerlangannya.

BAGIKAN